ROK Groep
Maakt werk van talent
Strategie en tactisch advies
Rok Groep maakt werk van talent. Dat doen zij onder meerdere labels, zoals Medicalhunt, Dujob, Quotec, Dag1, NinePlus People en Rok Groep zelf. Rok Groep koppelt werkgevers en werknemers aan elkaar en zorgt voor langdurige en duurzame matches.
Medicalhunt verbindt de leukste werkgevers en banen aan de beste werknemers. Binnen de zorg helpen zij de beste verpleegkundigen, helpenden en overig zorgpersoneel aan een betekenisvolle baan. Met Dag1 zoeken ze uitvoerig naar de beste werknemers voor office-functies. Bij Dujob bemiddelen én leiden ze op voor de beste banen in de metaal, techniek en industrie. Samen met de collega’s van Quotec bouwen ze de mooiste maatwerk oplossingen op het gebied van software en apps. En met NinePlus people richten ze zich op het versterken van bedrijfsculturen en bieden ze innovatieve en praktische HR-oplossingen voor Scale Ups.
Opdracht.
Rok Groep heeft een marketingteam met verschillende medewerkers. De Marketing Manager stuurt dit team aan en stuurt ook de medewerkers van Brutael aan. Aan Brutael was het de opdracht om het marketing team van Rok Groep te ondersteunen bij het opzetten van de strategie op online gebied en het uitvoeren van de marketing waar nodig. Daarbij fungeren wij als sparringspartner voor alle marketingmedewerkers van Rok Groep op het gebied van social media, search, analytics, meting en strategie.
Samenwerking.
Rok Groep heeft een intern marketing team dat steeds sterker wordt. Aan BRUTAEL. is het de opdracht om te zorgen dat het team nog sterker wordt, waarbij vooral een beroep gedaan wordt op de strategische inzichten op het gebied van online marketing. Wekelijks en maandelijks sparren we met de verschillende takken binnen de online marketingafdeling van Rok Groep om te bepalen wat handige next steps zijn in het verbeteren en optimaliseren van de inzet van online marketing resources. Dat gaat dan om de tijd die besteed wordt, maar ook het alloceren van de budgetten per merk en kanaal om tot een zo efficiënt mogelijke marketingmachine te komen.
Aanpak.
We hebben voor het hele jaar een plan vooruit gemaakt om te zorgen voor een efficiënte inzet van marketingmiddelen. De strategie evalueren we elk kwartaal en op tactisch vlak overleggen we elke week afwisselend over de onderwerpen Strategie, Search en Social Media.
Impact.
De campagnes draaien steeds efficiënter en in een wereld waar de concurrentie toeneemt, lukt het om een verschil te maken.
We sturen grote groepen naar de website, waar we proberen de bezoekers te laten converteren. Dat laatste stuk is de volgende stap, het optimaliseren van de customer journey en het weghalen van drempels zodat potentiële kandidaten zich eenvoudig kunnen aanmelden.